Handelsbetingelser

Generelle oplysninger 

Anew Sleep ApS
CVR-nr: 43077384
Olfert Fischers Gade 4b
1311 København K
hej@anewsleep.dk
+ 45 61 10 20 23

Betaling 

Alle beløb på anewsleep.dk er i danske kroner (DKK) og inklusive dansk moms på 25 %. Vi modtager betaling med Dankort, Visa-kort, MasterCard-kort, MobilePay, Apple Pay, Google Pay og Viabill. Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt, såfremt du vælger en anden fragtform end den, vi tilbyder uden beregning. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. 

Når du betaler for din ordre hos anewsleep.dk, beskyttes dine informationer af den velkendte SSL-protokol (Secure Socket Layer), idet vi anvender sikker betaling gennem Clearhaus/Quickpay. 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/  

Fragt

Vores pakker afsendes samme dag, som ordren er indgået, såfremt ordren er indgået inden kl. 14.00 på en hverdag, og derfor vil vi i næsten alle tilfælde levere ordren til dig næste hverdag.

Vi leverer normalt ordren indenfor 1-3 hverdage efter indgået køb, mens størstedelen altså leveres allerede hverdagen efter. Vi bestræber os altid på hurtig levering, men sommetider kan der forekomme travlhed, som forsinker levering med en dag eller to. 

Ordrer i Danmark sendes som udgangspunkt med GLS, medmindre du som kunde vælger en anden leveringsform. Vi tilbyder også PostNord, Bird og Bring.

Vi tilbyder altid en gratis fragtløsning (levering til pakkeshop). Hvis der ønskes hjemmelevering, vil man blive pålagt et ekstra gebyr. 

Tilfredshedsgaranti og fortrydelsesret

Hos anew sleep tilbyder vi 101 dages tilfredshedsgaranti (også kaldet søvngaranti). I al sin enkelthed betyder det, at vi refunderer hele ordrebeløbet samt retur forsendelsesomkostninger til dig, hvis du ikke indenfor 101 dage efter modtagelse af ordren er glad og tilfreds med produktet. 

Du har således mulighed for at teste varen og vurdere, om du opnår den ønskede effekt, og såfremt du ikke opnår den ønskede effekt, kan du frit returnere den til os indenfor 101 dage efter du har modtaget varen. 

Samme frist gør sig gældende, såfremt du ikke har testet varen, men blot har fortrudt dit køb.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du tilfredshedsgarantien og fortrydelsesretten:

Såfremt du ønsker at gøre brug af tilfredshedsgarantien eller fortrydelsesretten, bedes du kontakte vores kundeservice på hej@anewsleep.dk eller på +45 61 10 20 23 og oplyse ordrenummer samt årsag. Vi sørger for at sende en returlabel, der er forudbetalt, og som du kan printe. Pak varen(e) forsvarligt ned og påfør returlabel sikkert og så det kan læses tydeligt på den største overflade på pakken, og aflever herefter pakken i din lokale GLS pakkeshop. Du bærer ansvaret for, at pakken når sikkert frem til os, så sørg for at pakke den forsvarligt ind, og gem derfor også kvittering for afsendelse samt evt. track & trace nummer. Når vi har modtaget pakken og kontrolleret de ovennævnte angivne oplysninger, samt produkterne, modtager du dine penge retur.

Tilfredshedsgarantien og fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse:

Når du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde: 

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet aftales skriftligt. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via anewsleep.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Varen sendes til:

Parcel Feeder A/S
Midtager 29
2605 Brøndby 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Hvis du ønsker at reklamere et eller flere produkter, som du har købet hos anewsleep.dk, skal du række ud til vores kundeservice på info@anewsleep.dk. I din henvendelse beder vi dig være detaljeret i din beskrivelse af manglen, og vedhæft gerne billeder som en del af din dokumentation.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, samt at du skal bruge det fragtlabel, som du henter gratis fra vores returportal. Gem gerne kvittering for afsendelse samt evt. track- & trace-nummer.

Varen sendes til: 

Parcel Feeder A/S
Midtager 29
2605 Brøndby

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte hej@anewsleep.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Rabatkoder

Rabatkoder kan ikke kombineres med andre rabatkoder, særlige kampagner, ej heller benyttes ved køb af gavekort, medmindre andet er oplyst.

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Anew Sleep ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på anewsleep.dk er Anew Sleep ApS.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@anewsleep.dk.  

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.09.2022