Handelsbetingelser

Generelle oplysninger 

Anew Sleep ApS
B!NGS Vesterbrogade 149
Bygning 12, 2. sal
1620 København V

CVR-nr: 43077384
hej@anewsleep.dk
+ 45 61 10 20 23

Betaling 

Alle beløb på anewsleep.dk er i danske kroner (DKK) og inklusive dansk moms på 25 %. Vi modtager betaling med Dankort, Visa-kort, MasterCard-kort, MobilePay, Apple Pay, Google Pay og Viabill. Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi hele beløbet ved afsendelse af første produkt(er), da vi ikke kan trække et delvist beløb.

Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt, såfremt du vælger en anden fragtform end den, vi tilbyder uden beregning. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. 

Når du betaler for din ordre hos anewsleep.dk, beskyttes dine informationer af den velkendte SSL-protokol (Secure Socket Layer), idet vi anvender sikker betaling gennem Clearhaus/Quickpay. 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/  

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Fragt

Vores pakker afsendes samme dag, som ordren er indgået, såfremt ordren er indgået inden kl. 14.00 på en hverdag, og derfor vil vi i næsten alle tilfælde levere ordren til dig næste hverdag.

Vi leverer normalt ordren indenfor 1-3 hverdage efter indgået køb, mens størstedelen altså leveres allerede hverdagen efter. Vi bestræber os altid på hurtig levering, men sommetider kan der forekomme travlhed, som forsinker levering med en dag eller to. 

Ordrer i Danmark sendes som udgangspunkt med GLS, medmindre du som kunde vælger en anden leveringsform. Vi tilbyder også PostNord, Bird og Bring.

Vi tilbyder altid en gratis fragtløsning i Danmark ved køb over 499 kr. 

Såfremt du ikke når at afhente din pakke i pakkeshop til tiden, og den bliver sendt retur til os, sender vi gerne pakken igen, men du skal selv afholde den ekstra fragtomkostning på 49 kr. Du vil få tilsendt et betalingslink, og vi sender pakken til dig igen efter modtaget betaling.

Tilfredshedsgaranti og fortrydelsesret

Hos anew sleep tilbyder vi forlænget tilfredshedsgaranti (også kaldet søvngaranti) på udvalgte produkter. I al sin enkelthed betyder det, at vi refunderer ordrebeløbet, hvis du ikke indenfor perioden for tilfredshedsgaranti er glad og tilfreds med produktet. 

Du har således mulighed for at teste varen og vurdere, om du opnår den ønskede effekt, og såfremt du ikke opnår den ønskede effekt, kan du sende dynen retur til os indenfor perioden for tilfredshedsgaranti, efter du har modtaget varen. Samme frist gør sig gældende, såfremt du ikke har testet varen, men blot har fortrudt dit køb. Bemærk at du selv står for at afholde fragtomkostninger forbundet med returneringen, og varen skal sendes retur i den originale emballage.

Vi tilbyder 30 dages tilfredshedsgaranti/søvngaranti på følgende produkter:

  • Ella Tyngdedyne
  • Ella Tyngdedyne Barn
  • Ella Tyngdetæppe
  • Anew Dream Puden
  • Anew Regulate Dynen

Tilfredshedsgarantien gælder ikke på:

  • Brugte produkter, som vi sælger til nedsat pris, da produktet ikke er nyt fra fabrikken længere. Hvis du ønsker at returnere en brugt tyngdedyne under fortrydelsesretten, står du selv for at dække fragtomkostningen
  • Dyner, som indeholder pletter/plamager, kraftige lugte (fx fra røg), hår eller lignende. Der er dynen blevet anvendt i en grad, at vi ikke vil kunne sælge den som brugt i vores outlet. Husk at varen skal sendes retur i den originale emballage.
  • Betræk, som er blevet åbnet og anvendt. Du kan sagtens bruge betrækket til en almindelig dyne, da målene typisk er de samme. Hvis betrækket er uåbnet, har du mulighed for at sende det med retur med dynen
  • Anew Sovemaske
  • Anew Sleep Vitals

For ombytninger gælder det, at tilfredshedsgarantien gælder fra modtagelse af den oprindelige ordre. Dette gælder også, hvis man vælger at ombytte til et andet produkt. Vi dækker returomkostningerne forbundet med ombytning.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Hvis der i ordren er indregnet en mængderabat, forfalder denne, hvis en returnering resulterer i, at mængden for at opnå rabatten ikke længere opretholdes. Eksempel: Produkt A koster 500 kr., og to stk. produkt A koster 800 kr. (besparelse på 200 kr.). Hvis du har købt to produkter A, men ønsker at returnere det ene, får du 300 kr. refunderet og ikke 400 kr.

Sådan udnytter du tilfredshedsgarantien og fortrydelsesretten:

Såfremt du ønsker at gøre brug af tilfredshedsgarantien eller fortrydelsesretten, skal du blot følge denne proces:

  1. Pak produktet forsvarligt ind i den originale emballage. Angiv gerne ordrenummeret tydeligt på pakken.
  2. Send varen retur til følgende adresse:
    Parcel Feeder A/S
    c/o Anew Sleep ApS
    Midtager 29
    2605 Brøndby
  3. Du bærer ansvaret for, at pakken kommer frem til os. Derfor anbefaler vi, at du sender med track & trace, og at du husker at modtage en kvittering ved indlevering i pakkeshoppen. Bemærk at DAO ikke sender til erhvervsadresser, så benyt venligst en anden kurér.
  4. Når du har indleveret pakken, bedes du sende en email til , hvor du oplyser ordrenummer samt årsag til returnering.
  5. Når vi har modtaget pakken og kontrolleret produkterne, modtager du dine penge retur. 

Tilfredshedsgarantien og fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse:

Når du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde: 

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet aftales skriftligt. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via anewsleep.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Varen sendes til:

Parcel Feeder A/S
c/o Anew Sleep ApS
Midtager 29
2605 Brøndby 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Hvis du ønsker at reklamere et eller flere produkter, som du har købet hos anewsleep.dk, skal du række ud til vores kundeservice på hej@anewsleep.dk. I din henvendelse beder vi dig være detaljeret i din beskrivelse af manglen, og vedhæft gerne billeder som en del af din dokumentation.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, samt at du skal bruge det fragtlabel, som du henter gratis fra vores returportal. Gem gerne kvittering for afsendelse samt evt. track- & trace-nummer.

Varen sendes til: 

Parcel Feeder A/S
c/o Anew Sleep ApS
Midtager 29
2605 Brøndby

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte hej@anewsleep.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Rabatkoder

Rabatkoder kan ikke kombineres med andre rabatkoder, særlige kampagner, ej heller benyttes ved køb af gavekort, medmindre andet er oplyst.

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Anew Sleep ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på anewsleep.dk er Anew Sleep ApS.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hej@anewsleep.dk.  

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.03.2024